Provincie Antwerpen telt het verkeer in Schelle, Niel en Aartselaar

20.05.2016
???module.newsItem.label.themes???

In de week van 23 mei 2016 telt de provincie Antwerpen het verkeer in en rond de Tuinlei. Schelle verlengt die Tuinlei deze zomer om ze te gebruiken als omleidingsweg bij de wegenwerken in de Steenwinkelstraat. Nadien bepalen de betrokken gemeenten in onderling overleg de toekomstige verkeersfunctie van de Tuinlei.

De provincie Antwerpen telt zowel voor als na de werken het verkeer in en rond de Tuinlei. Zo kunnen de gemeenten Schelle, Niel en Aartselaar op basis van objectieve gegevens over de vervoersstromen, bepalen wat de beste inrichting van de Tuinlei is. De gemeenten kwamen alvast overeen dat de Tuinlei na de wegenwerken in de Steenwinkelstraat maximaal een éénrichtingsstraat wordt.

De provincie Antwerpen stelde het studiebureau FLOW NV aan om het verkeer te tellen. Op 20 mei 2016 installeert die daarvoor de nodige apparatuur. Van 23 tot 30 mei 2016 registreren telslangen op 9 locaties het doorgaande verkeer. De telslangen liggen niet alleen op de Tuinlei zelf maar ook in de omliggende straten. Zo meet de provincie Antwerpen het verkeer in de hele omgeving van de Tuinlei.

Op de kruispunten van de Tuinlei met de Steenwinkelstraat en met de Matenstraat komen er camera’s. Die registeren het doorgaande verkeer op dinsdag 24 en donderdag 26 mei 2016 tijdens de ochtend- en avondspits. De privacy van de voorbijgangers komt daarbij niet in het gedrang. De camerabeelden registreren geen gezichten of nummerplaten. Enkel het aantal en soort voertuigen is zichtbaar.

Benieuwd naar de locaties van de tellingen? Je kunt ze bekijken op http://bit.ly/1Tik7CO. De gele duimspijkers zijn de telslangen. De witte zijn de kruispunten waar de camera’s komen.