Mobiliteitscentrale aangepast vervoer

aangepast vervoer

Voor wie?

Rolstoelgebruikers, personen die tijdelijke vervoersmoeilijkheden hebben omwille van een medische ingreep, ouderen die slecht te been zijn, mensen met een visuele beperking…

Hoe werkt het?

Stel je vervoersvraag en de medewerker bekijkt welk aanbod het meest geschikt is voor jou. Dit kan zowel openbaar vervoer (trein, bus …) zijn als vervoerders met aangepaste liftbussen, vrijwilligerswerkingen (zoals Minder Mobielen Centrale)... We verwijzen je door of boeken in bepaalde gevallen de rit voor jou.

Mijn moeder, die omwille van MS in een rolstoel zit, gaat op maandag- en donderdagnamiddag naar de dagopvang. Hiervoor moesten we thuis een heuse beurtrol uitwerken. Begin augustus zag ik een advertentie van de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer staan in het gemeenteblad van Balen. Ik heb hen onmiddellijk gecontacteerd.
Sindsdien kan mijn moeder zonder problemen naar de dagopvang. Zowel de administratieve kant verloopt heel vlot (de ritten worden via e-mail aangevraagd en bevestigd) alsook de afspraken met de vervoerders. Mijn moeder wordt telkens netjes op tijd opgehaald en terug gebracht. Ik ben heel blij dat ik de dienst heb leren kennen. Het neemt een stuk van de zoektocht naar vervoer weg bij mij. En mama zelf is ook heel blij dat ze telkens naar de dagopvang kan gaan."

- Sarah -

Gegarandeerd vervoer voor rolstoelgebruikers

Ben je een rolstoelgebruiker? Bieden onze erkende Diensten Aangepast vervoer (DAV’s) geen antwoord op je vraag? Dan zoeken we een antwoord bij een taxi geschikt voor aangepast vervoer. Met een financiële tussenkomst van de Vlaamse overheid blijft de prijs voor jou gelijkaardig aan de prijs van de DAV’s.  

Communicatiemateriaal nodig?

Bestel gratis folders en affiches over de MAV via deze link. Professionelen kunnen dit materiaal gebruiken om het aanbod bekend te maken bij hun cliënten.

Hoe contacteren?

MAV provincie Antwerpen is elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur op het gratis nummer 0800 32 732. Je kunt ook een e-mail versturen naar mav@provincieantwerpen.be. Van 1 juli tot en met 31 augustus 2019 zijn we enkel in de voormiddag (9u-12u) bereikbaar. 

Als Sociale dienst binnen het Revalidatiecentrum Revarte, moeten wij vaak vervoer aanvragen voor onze patiënten. Patiënten gaan dikwijls op proefdag of proefweekend naar huis en kunnen niet altijd op vervoer rekenen van familie of vrienden. Dan schakelen we de MAV in. Een zeer snelle en vlotte dienstverlening staat bij MAV voorop. Op dezelfde dag krijgen wij reactie en wordt er gekeken naar de goedkoopste alternatieven voor de patiënt. Ook in de toekomst zullen we nog meer gebruik maken van de MAV!

Gianni – Sociale dienst Revarte Revalidatieziekenhuis
 

Feestdagen

De MAV is niet bereikbaar op deze feestdagen:

  • Nieuwjaar - dinsdag 1 januari 2019
  • Pasen - zondag 21 april 2019
  • Paasmaandag - maandag 22 april 2019
  • Feest van de Arbeid - woensdag 1 mei 2019
  • Hemelvaartsdag - donderdag 30 mei 2019
  • Pinksteren - zondag 9 juni 2019
  • Pinkstermaandag - maandag 10 juni 2019
  • Vlaamse feestdag - donderdag 11 juli 2019
  • Nationale Feestdag - zondag 21 juli 2019
  • OLV Hemelvaart - donderdag 15 en vrijdag 16 augustus 2019
  • Allerheiligen - vrijdag 1 november 2019
  • Allerzielen - zaterdag 2 november 2019
  • Wapenstilstand - maandag 11 november 2019
  • Koningsfeest - vrijdag 15 november 2019
  • Kerstvakantie: van 25 december 2019 tot en met 1 januari 2020.

Heb je een mobiliteitsprobleem? Bel gratis naar 0800 32 732!

Opgelet: tijdens de vakantieperiode (1 juli - 31 augustus) zijn we enkel in de voormiddag (9-12u) bereikbaar.