Energiebesparende tips voor thuis

19.12.2014

Omdat we streven naar een klimaatneutrale provincie laten we je zien hoe makkelijk het eigenlijk is om te besparen op energie en dus ook op je portemonnee. Als jij bijvoorbeeld je ijskast warm houdt, verdien je er je jaarlijkse verbruik van de vriezer mee terug. Als alle Antwerpse gezinnen hun digicorder 'slechts' 12u per dag in de stekkerblok laten, hebben 70.000 gezinnen 2 jaar lang gratis verlichting.

Haast niet te geloven, maar simpelweg waar. We brachten feiten samen en doorprikken enkele mythes in onderstaande video's.

Doe dus mee met Vriend van, verspreid de boodschap, en maak onze planeet, of alvast onze provincie, mee klimaatneutraal!

Op de website kan je overigens ook lezen welke groene acties de provincie zelf onderneemt voor het milieu.

Energiebesparende tips voor thuis

Heb je de smaak te pakken? Kijk dan ook zeker eens naar de website van Kamp C, daar staan ook heel wat nuttige tips om duurzamer en energiearm te wonen.