Scholen zetten hun poorten open tijdens MOS-Openschooltuinendag

30.05.2018

Vergroenen is hip. Steeds meer scholen krijgen een groen kleedje. Scholen die zo’n avontuurlijke en groene schoolomgeving ook wel zien zitten, konden op 16 mei een kijkje nemen bij collega’s die hen al voorgingen. Minstens even waardevol is de expertise over het proces dat de school doormaakte, de tips en tricks en de do’s en dont’s. Om dit te faciliteren, organiseerde MOS de MOS-Openschooltuinendag.

Kleuterjuf Silke Sol van GEKKO (Gemeentelijk Kindgericht Kleuteronderwijs) in Bonheiden is enthousiast over de MOS-Openschooltuinendag. “Het was heel interessant om eens ons licht op te steken bij andere scholen. Zeker voor herhaling vatbaar!”

Geheime tuin Gekko Bonheiden

Wil jij ook een groene speelplaats?

Wie zo’n groene en avontuurlijke speelomgeving ook wel ziet zitten, kan contact opnemen met het MOS-team van provincie Antwerpen. De MOS-begeleider bekijkt dan graag wat er haalbaar is voor de school en welke ondersteuning daar bij past. Een van de mogelijkheden is trajectbegeleiding waarbij de MOS-begeleider een aantal keer op je school komt om de werkgroep te coachen. Meer info via www.provincieantwerpen.be > MOS of mos@provincieantwerpen.be.