Klantgerichtheid 2.0: hoe plaats je de burger centraal in je denken en handelen

Organisator
Inovant
???module.educationItem.label.themes???
Datum/uur
  • maandag 29 april 2019 van 09 uur tot 16 uur
  • maandag 6 mei 2019 van 09 uur tot 16 uur

Klantgerichtheid is een prioriteit voor elke organisatie. Maar wat betekent dat eigenlijk voor een lokaal bestuur? Het is immers veel meer dan ‘vriendelijk’ zijn tegen je klant, de burger. Het is de burger centraal plaatsen in je denken en handelen en vooral pro-actief zijn. Kortom, niet alleen het antwoord op zijn vraag geven, maar net een stapje verder gaan en met hem ‘meedenken’. Maar hoe pak je dat als medewerker aan? In deze opleiding leer je denken vanuit het referentiekader van de burger en kom je te weten wat jij kan betekenen voor hem. Je gaat proactief op zoek naar de juiste oplossingen om de burger zo effectief en efficiënt mogelijk verder te helpen.

Inhoud

  • rekening houden met het referentiekader van de klant
  • oplossingen creëren die de klant echt waardeert
  • klanten/burgers op een klantvriendelijke manier te woord staan
  • actief en empathisch luisteren naar de klant
  • omgaan met moeilijke situaties of ‘lastige’ klanten

Doelgroep

front-office en back-office medewerkers of leidinggevenden

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding ken je:

  • de betekenis van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid vanuit een moderne visie
  • inzicht in het verwachtingspatroon van klanten
  • de verschillende ‘klant’-types en het effect van hun gedrag op anderen
  • het belang van duidelijke communicatie

Na deze opleiding kun je:

  • rekening houden met het referentiekader van de klant
  • oplossingen creëren die de klant echt waardeert
  • klanten/burgers op een klantvriendelijke manier te woord staan
  • actief en empathisch luisteren naar de klant
  • omgaan met moeilijke situaties of ‘lastige’ klanten

Begeleiding

Chantal Hendrikse, Novare

Locatie

Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)

Prijs

€ 275,00

Contactpersoon

Sandy Bal
sandy.bal@provincieantwerpen.be
03 240 55 05

Volgende