Moeilijke gesprekken voeren met je medewerker - zomersessie

Organisator
Inovant
???module.educationItem.label.themes???
Datum/uur
  • donderdag 29 augustus 2019 van 09 uur tot 16 uur

Tegen bepaalde gesprekken zie je op als leidinggevende. Je moet een confronterende boodschap brengen of een delicaat onderwerp op tafel leggen en verwacht emoties of negatieve reacties. Deze opleiding helpt je om rustig en met meer vertrouwen deze gesprekken aan te gaan en tot een goed einde te brengen. Je gaat praktisch aan de slag met eigen cases en krijgt handvaten voor een goede voorbereiding en uitvoering. Je wisselt uit, oefent en krijgt feedback. Daarnaast staan we ook stil bij jouw “innerlijke molen” voor en tijdens het gesprek: wat maakt het voor jou moeilijk en hoe kan je er anders mee omgaan?

Inhoud

  • soorten moeilijke gesprekken
  • bijsturende feedback geven
  • evenwicht empathie / confronteren
  • omgaan met defensieve reacties
  • sturen naar concrete afspraken en opvolging
  • omgaan met emoties en eigen interne belemmeringen

Doelgroep

leidinggevenden

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding ken je:

  • do’s en don’ts bij het voeren van moeilijke gesprekken
  • een stappenplan om een moeilijk gesprek voor te bereiden
  • de stappen van een slecht nieuws boodschap
  • de stappen van een bijsturende feedback

Na deze opleiding kun je:

  • uitdagende en delicate gesprekken met je medewerker gestructureerd aanpakken

Begeleiding

Liesbeth Wuyts, aPonto

Locatie

Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)

Prijs

€ 230,00

Contactpersoon

Sandy Bal
sandy.bal@provincieantwerpen.be
03 240 55 05

Volgende van de detaillijst