Plaatsbezoeken

Wat?

Verkeerswerkgroep met ouders

Scholen die deelnemen aan het 10op10-project en op weg zijn naar een deellabel 1, 2 of 3 krijgen tijdens het schooljaar individuele begeleiding. Tijdens de plaatsbezoeken op school bespreken we samen het verloop van het verkeersproject en de werkpunten voor de school. De plaatsbezoeker geeft je adviezen en goede voorbeelden van andere scholen.

Het allereerste plaatsbezoek is een kennismaking tussen je school en 10op10.  Wat is de beginsituatie van je school, welke prioriteiten leven er en hoe ga je daar concreet mee aan de slag? Maar ook wat zijn de 10op10-doelstellingen en ondersteuningsmogelijkheden en bieden deze een meerwaarde voor je school? Er is altijd ruimte voor vragen waarbij de plaatsbezoeker graag tips geeft en de school wegwijs maakt in het aanbod van goed educatief materiaal en de mobiliteitsorganisaties. 

Voor wie?

Tijdens de plaatsbezoeken zitten de directie of coördinator, verkeersgangmakers onder de leerkrachten, verkeersouders, ... rond de tafel met onze 10op10-plaatsbezoeker. Soms vindt het bezoek plaats tijdens een personeelsvergadering om het hele team bij de verkeerswerking te betrekken. 

Hoelang?

Een plaatsbezoek duurt ongeveer een uur en half. 

Hoeveel?

Het aantal plaatsbezoeken hangt af van de status van je school bij het 10op10-project:

  • Nog geen deellabel = twee plaatsbezoeken per schooljaar.
  • Het eerste deellabel = twee plaatsbezoeken.
  • Het tweede deellabel = één plaatsbezoek.
  • Het derde deellabel = geen plaatsbezoek meer.  

Wanneer?

De school kiest de periode van het bezoek zelf. De plaatsbezoeker bekijkt of het voorstel in de planning past. Wanneer de school recht heeft op twee plaatsbezoeken zijn het eerste en het derde trimester de aangewezen momenten voor een bezoek.