Wie wordt wandeling van het jaar?

13.10.2020

Wandelen blijkt populairder dan ooit. Dat belooft voor de wedstrijd ‘Wandeling van het jaar’ van Toerisme Provincie Antwerpen!
Een bredere oproep naar vakantiemakers en een vereenvoudigde procedure moeten van 2021 een topeditie maken.

Deelnemen aan de wedstrijd ‘Wandeling van het jaar’ loont. Méér nog dan de geldprijs van 1000 euro betekent de titel van ‘wandeling van het jaar’ extra promotie, meer bezoekers en een bonus voor lokale ondernemers.
Toerisme Provincie Antwerpen stimuleert vakantiemakers - o.a. gemeenten, toeristische diensten, natuurverenigingen en uitbaters van logies of attracties - om een kandidatuur in te dienen.

Eenvoudige procedure

Tegelijk vereenvoudigt Toerisme Provincie Antwerpen de procedure: een kaartje, toeristische blikvangers en een motivering volstaan.

De wedstrijd verloopt verder als volgt:

• Alle ingestuurde wandelingen worden op het terrein uitgebreid gescreend.
  • In maart 2021 maakt Toerisme Provincie Antwerpen de shortlist bekend.
  • De wedstrijd loopt tot en met 31 augustus.
  • In september 2021 presenteert Toerisme Provincie Antwerpen de nieuwe ‘wandeling van het jaar’.

Koenraad Pierré
Teammanager Routebureau