Provincie Antwerpen sleept Europese Communicatieprijs in de wacht

publish date
09.11.2017

Op donderdag 9 november ontving de Provincie Antwerpen de European Public Communication Award. De Pop up Europa campagne werd door de jury geselecteerd als  het winnende project van 2017.  De prijs werd uitgereikt tijdens de openingssessie van de EuropCom Conferentie in het Europees Parlement. Het doel van de prijs is om professionele communicatie rond de EU in de kijker te zetten. 

Uitreiking EuropCom Award

Europa Direct Provincie Antwerpen was op donderdag 9 november de trotse winnaar van de European Public Communication Award 2017. Uit alle inzendingen uit de  28 lidstaten en 5 kandidaat-lidstaten werd de Pop up Europa campagne als beste verkozen. Op de eerste dag van de EuroPCom Conferentie werd de prijs overhandigd door de secretaris-generaal van het Comité van de Regio’s, Jiri Burianek.

Bron van inspiratie

Peter Bellens, gedeputeerde Europese Samenwerking voor Provincie Antwerpen, reageert bijzonder opgetogen : “Dit is erg mooie publiciteit voor Pop up Europa. Wellicht zullen nu nog meer lokale besturen Pop up Europa in huis willen halen. We hebben aangetoond dat je met toegankelijke activiteiten bij de man in de straat wel degelijk interesse kunt opwekken voor de Europese gedachte. We gaan in ieder geval niet op onze lauweren rusten. Daarom blijven we de campagne vernieuwen, zodat het publiek steeds opnieuw wordt verrast.

European Public Communication Award

Europa Direct Provincie Antwerpen is de vijfde winnaar van de European Public Communication Award. Nationale, regionale en lokale niveaus met een uitblinkende communicatie campagne, product of strategie over de EU kunnen deelnemen. De jury selecteert de projecten op creativiteit, impact en op welke manier ze passen binnen de EU communicatie agenda en politieke prioriteiten.

 

Volgende