Provincie Antwerpen verbreedt de fietsostrade F11 in Boechout

25.04.2024

De fietsostrade F11 Antwerpen-Lier is in Boechout tussen Pastoorsleike en de Alexander Franckstraat te smal voor kwaliteitsvol fietsverkeer. Provincie Antwerpen verbreedt daarom samen met gemeente Boechout dit stuk fietsostrade.

De F11 is volledig befietsbaar en neemt je mee langs de sporen. Je fietst er grotendeels over een vrijliggende fietsweg. Vanuit Antwerpen loopt de fietsostrade door Mortsel en Boechout tot Lier; een traject van een half uur. Samen met de gemeente Boechout verbreedt de provincie Antwerpen nu het smalste deel van de fietsostrade.

Wat gaat er gebeuren?

Tussen Pastoorsleike en de Alexander Franckstraat is de F11 op het smalste punt minder dan 2,5 meter breed. De provincie Antwerpen verbreedt de fietsostrade naar een rijbaanbreedte van 4,5 meter met vergevingsgezinde stroken aan beide zijden. Hierdoor wordt de F11 veiliger en comfortabeler voor alle fietsers. Aan de kasteelmuur van het Kastanjehof is de ruimte beperkt; de breedte van de fietsostrade wordt daar plaatselijk 4 meter.

Planning en uitvoering

In opdracht van de provincie Antwerpen werden de ontwerpen opgemaakt en werd de omgevingsvergunning aangevraagd. Als alles volgens plan verloopt, kunnen de werken begin 2025 starten en genieten fietsers tegen de zomer van dat jaar van de vernieuwde infrastructuur.

Volgende van de detaillijst