De Beestige Brug

13.03.2015
???module.newsItem.label.themes???
Suske en Wiske De Beestige Brug

In hun avontuur De Beestige Brug ondervinden Suske en Wiske aan den lijve hoe het is om een dier te zijn in Vlaanderen. Ze ontdekken hoe door de vele wegen dieren vaak gevangen zitten op een groen eilandje, en zich niet meer makkelijk en veilig kunnen verplaatsen tussen hun leefgebieden.

De educatieve pagina’s achteraan het stripverhaal De Beestige Brug tonen wat een ecoduct is, waarom padden tunnels nodig hebben, hoe een eekhoornbrug werkt en waarom vissen soms de trap nemen.

De komende maanden en jaren zullen allerlei activiteiten worden georganiseerd rond het thema ontsnippering, waarbij de strip telkens zal worden verdeeld. Verschillende overheden en organisaties spannen zich immers in om de groene snippers van leefgebieden met elkaar te verbinden.

De Beestige Brug is een uitgave van de Vlaamse overheid (departement Leefmilieu, Natuur en Energie; Agentschap Wegen en Verkeer en Agentschap voor Natuur en Bos) en de provincie Antwerpen, in samenwerking met het Regionaal Landschap de Voorkempen.

Alle informatie is te vinden op www.beestigebrug.be.

Websitebanner De Beestige Brug
Website over het stripverhaal van Suske en Wiske De Beestige Brug, www.beestigebrug.be