Digitale documenten gezinnen

Wie kan zich registreren?

Iedere burger kan zich registeren op het online belastingportaal van de provincie Antwerpen. 

Wanneer moet ik mij registeren?

Je kan je nu al registeren. Wie zich vóór 31 december 2017 geregistreerd heeft, krijgt het aanslagbiljet in 2018 digitaal via e-mail, Zoomit of Doccle.  In 2017 worden er nog geen aanslagbiljetten digitaal verstuurd. 

Hoe kan ik registeren?

Klik op onderstaande knop 'Registreer nu' en volg de stappen.
Om te registeren moet je 1 van onderstaande 3 dingen bij de hand houden:

  • eID en aangesloten kaartlezer
  • eID en draadloze kaartlezer 
  • Federaal token

Na een succesvolle registratie krijg je vanaf 2018 je aanslagbiljet digitaal. 

Wat als ik het aanslagbiljet ook in 2018 op papier wil krijgen?

Dan hoef je niets te doen. Wie zich vóór 31 december 2017 niet geregistreerd heeft, krijgt het aanslagbiljet ook in 2018 op papier. 

Wat als ik mij niet registreer vóór 31 december 2017?

Dan krijg je het aanslagbiljet 2018 op papier.
Je kan je ook na 31 december 2017 nog registreren. Dan krijg je vanaf dan alle belastingdocumenten digitaal.

Wat als mijn e-mailadres wijzigt?

Pas je e-mailadres dan telkens aan op het online belastingportaal. 

Waar kan ik terecht met vragen rond registratie?

Provincie Antwerpen
Dienst Fiscaliteit
Boomgaardstraat 22
2600 Berchem
Belastingen@provincieantwerpen.be 
03.240.53.46

Wat met de provinciebelasting op de bedrijven?

De provinciebelasting op de bedrijven gaat ook digitaal vanaf 1 januari 2018. Meer info over de aanmeld- en registratieprocedure voor bedrijven vind je onder 'Digitale belastingdocumenten bedrijven' en op de aanslagbiljetten 2017.