Digitale documenten gezinnen

Wie kan zich registreren?

Iedere burger kan zich registeren op het online belastingportaal van de provincie Antwerpen. 

Wie dient zich te registreren op het online belastingportaal?

De referentiepersoon van het gezin. De persoon die nu al het aanslagbiljet op zijn/ haar naam ontvangt.

Wanneer moet ik mij registeren?

Je kan je nu al registeren. Wie zich vóór 15 februari 2018 geregistreerd heeft, krijgt het aanslagbiljet in 2018 digitaal via e-mail, Zoomit of Doccle. 

Hoe kan ik registeren?

Klik op onderstaande knop 'Registreer nu' en volg de stappen.
Om te registeren moet je 1 van onderstaande 3 dingen bij de hand houden:

  • eID en aangesloten kaartlezer
  • eID en draadloze kaartlezer 
  • Federaal token

Na een succesvolle registratie krijg je vanaf 2018 je aanslagbiljet digitaal. 

Wat als ik het aanslagbiljet ook in 2018 op papier wil krijgen?

Dan hoef je niets te doen. Wie zich vóór 15 februari 2018 niet geregistreerd heeft, krijgt het aanslagbiljet ook in 2018 op papier. 

Wat als ik mij niet registreer vóór 15 februari 2018?

Dan krijg je het aanslagbiljet 2018 op papier.
Je kan je ook na 15 februari 2018 nog registreren. Dan krijg je vanaf dan alle belastingdocumenten digitaal.

Wat als mijn e-mailadres wijzigt?

Pas je e-mailadres dan telkens aan op het online belastingportaal. 

Wat als ik mijn gegevens wil aanpassen?

Wil je je gegevens aanpassen, log je opnieuw aan en registreer je.

Waar kan ik terecht met vragen rond registratie?

Provincie Antwerpen
Dienst Fiscaliteit
Boomgaardstraat 22
2600 Berchem
Belastingen@provincieantwerpen.be 
03.240.53.46

Wat met de provinciebelasting op de bedrijven?

De provinciebelasting op de bedrijven gaat ook digitaal vanaf 2018. Meer info over de aanmeld- en registratieprocedure voor bedrijven vind je onder 'Digitale belastingdocumenten bedrijven'.