Ook gouverneur Cathy Berx neemt deel aan de nationale testdag BE-Alert

07.10.2021

Om tijdens noodsituaties BE-Alert snel en efficiënt in te zetten, is het van kapitaal belang dat steden en gemeenten regelmatig oefenen met de alarmeringstool. Net zoals 18 steden en gemeenten in de provincie Antwerpen, neemt gouverneur Cathy Berx vandaag 7 oktober deel aan de nationale BE-Alert-testdag.

Vertoef je deze namiddag omstreeks 13u in de provincie Antwerpen? Dan ontvang je een test-SMS van gouverneur Cathy Berx. Zij verstuurt via BE-Alert een SMS naar alle actieve mobiele GSM-toestellen op het grondgebied van de provincie. Met deze test-SMS bekijken we technisch - samen met het Nationaal crisiscentrum - of een grootschalige inzet van het systeem vlot verloopt. Op basis van deze test kan het platform verder evolueren.

Ben je ook geregistreerd bij BE-Alert in de provincie Antwerpen? Als geregistreerde bij BE-Alert in de provincie Antwerpen ontvang je vandaag eveneens een test-e-mail met meer informatie.

Wat is BE-Alert?

BE-Alert is een alarmeringssysteem waarmee de overheid jou verwittigt en de nodige instructies geeft in geval van een noodsituatie. Dankzij BE-Alert kan een burgemeester, gouverneur of de Minister van Binnenlandse Zaken een bericht uitsturen naar iedereen waarop de noodsituatie impact heeft. Zo krijg je als betrokkene snel de nodige aanbevelingen (bv. ramen en deuren sluiten bij hevige rookontwikkeling) en ontvang je dus officiële, correcte informatie, direct van de bron.

Op dit moment zijn er bijna 200.000 geregistreerden in de provincie Antwerpen.

Nog niet ingeschreven?

Je kan je heel eenvoudig registreren via: https://www.be-alert.be. Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Indien je die niet hebt ontvangen, is er iets misgelopen en doe je het best nog een keer. Zorg er zeker voor dat alle verplichte velden zijn ingevuld.

Meer info? Check de website: www.be-alert.be