Lening bij Trividend provincie Antwerpen

Trividend Provincie Antwerpen is een erkende coöperatieve vennootschap, en is een samenwerking tussen Trividend cv en de provincie Antwerpen. De vennootschap steunt impactondernemers in de provincie Antwerpen, door het aanbieden van achtergestelde leningen voor investeringen. Zowel kleine sociale ondernemingen als grotere sociale economiebedrijven én reguliere ondernemingen komen in aanmerking voor een lening tussen 10.000 en 50.000 euro, ongeacht de vennootschapsvorm.

We onderscheiden twee verschillende groepen:

1. Creatie van sociale tewerkstelling

Ondernemingen of organisaties die nieuwe ecologisch duurzame activiteiten genereren, en hiermee bijdragen aan de creatie van jobs in de sociale economie in de provincie Antwerpen, kunnen een renteloze lening krijgen. Die jobcreatie kan op 2 manieren gebeuren:

• rechtstreeks: Hier gaat het over ondernemingen die zelf zorgen voor sociale tewerkstelling, bv. maatwerkbedrijven of andere (sociale) ondernemingen.

• onrechtstreeks: Hier gaat het over (sociale) ondernemingen die samenwerken met een andere onderneming die via deze samenwerking zorgt voor sociale tewerkstelling

2. Circulaire oplossingen

Ondernemingen of organisaties in de provincie Antwerpen die circulaire oplossingen ontwikkelen voor maatschappelijke uitdagingen, kunnen een lening krijgen met interest (4 tot 8%).

Ga je als circulaire ondernemer samenwerken met sociale economie of werf je zelf doelgroepmedewerkers aan, nà toekenning van je lening met interest? Dan kan je overgaan naar een renteloze lening.

Kosten?

Je betaalt enerzijds een dossierkost afhankelijk van het type lening.
Anderzijds word je bij het toekennen van de lening vennoot bij Trividend Provincie Antwerpen. Je koopt hiervoor één aandeel van 50 euro. Na afloop van de lening kan je dit aandeel terug verkopen aan 50 euro.

Inspiratie gezocht?

We verzamelden enkele inspirerende voorbeelden om te bekijken. Zij kregen allemaal een lening toegekend in de voorbije jaren.

Hoe dien ik een project in?

Heb je al een concreet idee of een uitgewerkt businessplan? We bekijken het graag samen met jou tijdens een intakegesprek. Misschien kunnen we het samen nog beter maken! Neem contact op met Trividend Provincie Antwerpen via trividend@provincieantwerpen.be of T 03 240 56 52.

Om het intakegesprek voor te bereiden, kan je eventueel onderstaand formulier invullen en aan ons bezorgen via mail.

Nog vragen?

Mail naar trividend@provincieantwerpen.be of bel Wim De Weerd op 03 240 56 52.