Project digitale architectuurarchieven. Een gemeenschappelijke zorg.

25.05.2016

De Vlaamse Overheid keurde in januari 2016 een projectsubsidie aan APA (Architectuurarchief Provincie Antwerpen) goed, voor een ontwikkelingsgericht cultureel-erfgoedproject. Doel is, om de haalbaarheid te onderzoeken van een dienstverlening aan architecten inzake hun digitaal documentenbeheer. APA wil daarmee niet alleen architectenbureaus ondersteunen, maar ook waardevol architectuurarchief vrijwaren voor de toekomst. Hiervoor werkt APA nauw samen met het Centrum voor Architectuurarchieven (CVAa) dat met het project Digitale Architectuurarchieven reeds voor een stevige basis heeft gezorgd.

De communicatie over dit APA-project is in handen van het Centrum Vlaamse Architectuurarchieven (CVAa). De projectomschrijving kan je hier op de website van het CVAa nalezen, en de stand van zaken kan je hier op de website van het CVAa opvolgen.

Meer info? Neem contact op met APA via architectuurarchief@provincieantwerpen.be.