Antwerpen populairste fietsprovincie

22.09.2020

Populairste fietsprovincie én drukst bereden fietstraject: de provincie Antwerpen scoort uitstekend in het zomerrapport van de bekende routeplanner Vlaanderen Fietsland.

Met 300.000 gedownloade routes en ruim 1 miljoen gebruikers vormt het rapport een prima graadmeter voor het fietsgedrag van de Vlaming.
Tijdens de lente en zomer van 2020 maakten Vlamingen maar liefst 40% meer recreatieve fietstochtjes dan in dezelfde periode vorig jaar.

Fietshotspots

gezin fietsend op de Netebrug

Het drukst bereden fietspad tussen twee knooppunten in Vlaanderen? Dat ligt in Lier, tussen knooppunt 88 en 93 bij de brug over het Netekanaal.

In de top tien van populairste knooppunten figureren drie Antwerpse locaties:
- op drie: knooppunt 51 bij fietsbruggen Drierivierenpunt Rumst
- op vier: knooppunt 88 bij brug over Netekanaal in Lier
- op negen: knooppunt 4 bij Posthofbrug in Berchem-Antwerpen

Antwerpen blijkt bovendien de populairste fietsprovincie bij de gebruikers van het routeplatform, vóór Vlaams-Brabant en Limburg.

Scheldeland eindigt op een fraaie tweede plaats in het rijtje ‘populairste fietsregio’, de Kempen op de vierde stek.

Lees hier de opvallendste resultaten uit het Zomerrapport 2020.