34 x Rap op Stap

04.12.2023

Dankzij subsidies van Toerisme Provincie Antwerpen openden in 2023 tien nieuwe Rap op Stapkantoren hun deuren.

Rap op Stap is een laagdrempelig reisbemiddelingskantoor voor mensen met een kleine portemonnee. Medewerkers boeken vakanties of daguitstappen uit het aanbod Iedereen Verdient Vakantie en helpen bij o.a. budgetbeheer en vervoer.

Via subsidies binnen het actieplan ‘Drempelvrij toerisme’ wil Toerisme Provincie Antwerpen het aantal Rap op Stapkantoren met 50% verhogen. Twee subsidierondes in 2023 deden het aantal groeien van 24 naar 34.

Nieuwe kantoren in:

• Antwerpen
  • Arendonk
  • Boom
  • Duffel (in opstartfase)
  • Grobbendonk
  • Herentals
  • Herenthout
  • Hoogstraten
  • Stabroek
  • Wuustwezel

Daarnaast ontvingen Safe Space vzw en Mama Bolingo vzw in Antwerpen, OCMW Stabroek en Tel-Oor in Arendonk financiële steun om hun werking uit te breiden.

Favoriete bestemmingen

De Rap op Stapkantoren in de provincie Antwerpen boekten in 2023 samen ruim 1900 vakanties.

• populaire vakanties: Sunparks Kempense Meren, de campings Zilvermeer en De Lilse Bergen en hostel Pulcinella
  • populaire daguitstappen: ZOO Antwerpen en Planckendael, Bobbejaanland, Technopolis en Plopsa Station

Deadline derde en laatste subsidieronde: 1 april 2024.
Details subsidiereglement.