Turnhout i.p.v. Marokko, Balen boven Burundi
Via een gerichte communicatie met ‘herkenbare’ ambassadeurs maakt Toerisme Provincie Antwerpen nieuwe Belgen warm voor een vakantie dicht bij huis.
Opvallende vaststelling: nieuwe Belgen kiezen zelden voor een dichtbijvakantie.
Mogelijke verklaringen:
- Ze hebben het vaak financieel minder breed.
- Hun vakantiegedrag is erg traditiegebonden, met voorop de jaarlijkse vliegreis naar het land van herkomst.
- Ze herkennen zich onvoldoende in de gangbare promotiecampagnes.
Toerisme Provincie Antwerpen nodigde tien families met een migratieachtergrond uit voor een korte vakantie in de Kempen of Scheldeland. Een primeur!
“Verrassend, ontspannend én betaalbaar”, klonk het nadien.
©Compagnie Fotografie
Resultaten ‘Wereldreizigers’:
- De nieuwe Kempen- en Scheldelandambassadeurs delen de vakantieverhalen met hun professionele en persoonlijke achterban, via o.a. infosessies voor verenigingen en sociale media.
- Projectpartner FMDO neemt de verzamelde knowhow mee in zijn werking.
- Het Laatste Nieuws publiceerde een uitgebreide sfeerreportage.
- Toerisme Provincie Antwerpen bundelt aanbevelingen voor partnerorganisaties en toeristische ondernemers om de vakantieparticipatie te verhogen.
Lees het vakantieverhaal van Habib.
Meer initiatieven binnen het actieplan Drempelvrij Toerisme.