Drempelvrij op wandelvakantie

23.10.2023

Van ontspannende wandeling tot avontuurlijke wandelvakantie.
Op rolvriendelijk.routeyou.com vinden wandelaars met wieltjes voortaan volop inspiratie voor een deugddoend wandeluitje.

Onder impuls van Toerisme Provincie Antwerpen en i.s.m. talloze partners (Camino, G-Sport Vlaanderen, On Wheels, Het Gielsbos, WeTravel2 en Toerisme Vlaanderen) en vrijwilligers breidde het aanbod rolvriendelijke wandelroutes in en rond de provinciale recreatie- en groendomeinen fors uit.
Een betere infrastructuur en ondersteuning zorgen voor meer comfort, toegankelijke horeca en attracties voor extra verwennerij.
Alle ingrediënten voor een deugddoende wandelvakantie.

Rolvriendelijke wandelroutes

• 50-tal kilometer rolvriendelijke routes in en rond Rivierenhof in Antwerpen, De Schorre in Boom, De Averegten in Heist-op-den-Berg, Arboretum Kalmthout, Hoge Mouw in Kasterlee, Vrijbroekpark in Mechelen, Zilvermeer in Mol, Vrieselhof in Ranst en Prinsenpark in Retie;
  • ontspannend, familievriendelijk of een tikkeltje uitdagend;
  • getest door wandelaars met wieltjes.

NIEUW: rolvriendelijk.routeyou.com met

• gedetailleerde route-info van alle wandelingen;
  • uitgebreide toegankelijkheidsinfo (o.a. technische info, omschrijving mogelijke drempels, foto’s en toegankelijkheidsfiches);
  • vakantietips (activiteiten in groen- en recreatiedomeinen, toeristische toppers in de buurt en toegankelijke horeca).

Extra comfort

• investeringen in een betere infrastructuur voor een totaal van 60.000 euro, waaronder toegankelijke picknickplaatsen, zitbanken en aanlooproutes;
  • verhuur alleterreinrolstoel: De-Bug (Arboretum Kalmthout), wombat (Zilvermeer) en binnenkort trekwiel (Hoge Mouw).