Seminarie Pluimveehouderij

"Crisiscommunicatie: hoe pakken we dit aan?"

Datum
  • vrijdag 16 februari 2018 van 18.15 uur tot 21 uur

De pluimveehouderij werd het afgelopen jaar door verschillende crisissen getroffen. Telkens speelde de media een belangrijke rol in het communicatieproces. Hoe kan de sector correct en opportuun omgaan met de verschillende mediakanalen? Welke rol kunnen landbouwers en de andere spelers in de pluimveehouderij hierin spelen? Yves Panneels, woordvoerder van VLM Airlines en Airbus, deelt graag zijn ervaringen. Traditionele pluimveehouders produceren diverse voedingswaren van uitstekende kwaliteit, zowel op nutritioneel als ecologisch vlak. Zijn de landbouwers zich daar voldoende van bewust? Zijn ze daar nog fier op? Individuele landbouwers moeten, samen met de rest van de keten, vertegenwoordigers worden van hun product. Op die manier kunnen ze ook in tijden van crisis een belangrijke rol opnemen. Tom Vandenbussche, diëtist van onder andere Guillaume Van Keirsbulck en Jens De Keukeleire, geeft ons zijn mening over de producten die de pluimveehouderij voortbrengt. Jacques Van Outryve, journalist Boerenbond, leidt de discussie in goede banen.

Programma

  • 18.15u: aanvang seminarie 
    • Wouter Wytynck zorgt voor de juiste mindset bij de sprekers en bezoekers. 
    • Yves Panneels en Tom Vandenbussche delen hun kennis over respectievelijk crisiscommunicatie en de waarde van pluimveeproducten. 
    • Vervolgens krijgen we een panelgesprek met verschillende sterke en ervaren sprekers uit de pluimveewereld.
  • 20.00u: netwerkmoment
  • 21.00u: einde

Locatie 

Seminarieruimte Agridagen (hal 5), Weelde Depot, Geeneinde 54, 2381 Ravels 

Inschrijven

Inschrijven via de website van Agridagen