Open oproep partners Sprookjeshuis

19.04.2024

De Provincie Antwerpen zoekt creatieve partners om het Sprookjeshuis in Provinciaal Groendomein Rivierenhof in Deurne mee uit te baten. Van overheidsinstantie tot profit-organisatie, van zelfstandige verteller tot creatieve vzw … Iedereen met een missie rond cultuur, natuur en/of educatie komt in aanmerking. Interesse? Lees dan zeker verder.

Rivierenhof_Sprookjeshuis_Copyright Chris-De-Cleyn
Het Sprookjeshuis in het Rivierenhof

Wat krijg je?

• Een fantastische ervaring in een feeërieke omgeving
  • Een uniek pand dat je mag gebruiken, met 3 (speel)ruimtes van in totaal ca. 60 m², gelegen in een aantrekkelijk park vlak bij de stad
  • Apart sanitair op de benedenverdieping, elektriciteit en wateraansluiting
  • Een reputatie om op verder te bouwen
  • Een breed gemengd publiek
  • De mogelijkheid om je eigen aanbod uit te werken en te promoten
  • Extra promotie via de kanalen van het Rivierenhof.

Prijs?

Je betaalt sowieso het verbruik van de nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas, water). Je doet zelf een prijsvoorstel (met eventueel bijdrage in de nodige aanpassings/-inrichtingswerken). Dit wordt als één van de criteria meegenomen in de afweging van de voorstellen.

Voorwaarden

• Het aanbod past binnen de visie en de look and feel van het Sprookjeshuis. We denken daarbij in eerste instantie aan partners met een educatief, culturele invulling.
  • Je verzorgt een aanbod in het Sprookjeshuis van bij voorkeur een 100-tal dagen per jaar of meer, liefst in een aaneengesloten periode. Starten is mogelijk vanaf november 2024 (nadien mogelijk 2 x 1 jaar te verlengen).
  • Het aanbod is complementair aan de eigen werking van provincie Antwerpen in het Sprookjeshuis (momenteel gericht op een vertelwerking naar klassen 1e graad lager onderwijs + gezinnen).
  • Het aanbod moet creatief, origineel en kwaliteitsvol zijn en een breed publiek aanspreken.
  • Linken met de natuur en het omliggende park zijn een pluspunt.
  • Je zorgt zelf voor inschrijvingen, betalingen en het beantwoorden van vragen van geïnteresseerde klanten.
  • Je sluit de nodige verzekeringen af.
Verteller in het Sprookjeshuis

Geïnteresseerd?

Stuur je voorstel uiterlijk 19 augustus 2024 (13.30 uur) naar sprookjeshuis@provincieantwerpen.be, inclusief:

• Inschrijvingsformulier (zie bijlagen)
  • Beschrijving van de organisatie(structuur)
  • Motivatie
  • Beschrijving van het aanbod en de doelgroep, in relatie tot de omgeving
  • Voorstel gebruik ruimte en periode van activiteit
  • Beknopt businessplan met o.a. geboden prijs en prijssetting aangeboden activiteiten

Voorstellen worden beoordeeld op:

• Inpasbaarheid binnen het Sprookjeshuis en het park
  • Businessplan: geboden prijs en prijssetting aangeboden activiteiten
  • Meerwaarde voor de gemeenschap

Op 5 juni 2024 (16 uur) wordt er een infomoment georganiseerd waarop het Sprookjeshuis te bezichtigen is en de werking verder wordt toegelicht. Gelieve je aanwezigheid vooraf te bevestigen via sprookjeshuis@provincieantwerpen.be.

De max. 5 beste kandidaten zullen uitgenodigd worden om op 28 augustus 2024 hun voorstel toe te lichten.

Volgende van de detaillijst