Winnaars fotowedstrijd Rivierenhof bekend

22.09.2023

Op vrijdag 22 september werden de winnaars van de fotowedstrijd ‘Park van mijn dromen’ voorgesteld tijdens een vernissage in het Rivierenhof. De winnaars kregen hun prijzen en konden hun werk meteen bewonderen tijdens de tentoonstelling in de galerij van het kasteel.

Van mei tot augustus 2023 konden bezoekers van het Provinciaal Groendomein Rivierenhof deelnemen aan de fotowedstrijd ‘Park van mijn dromen’. Een bezoek aan het Rivierenhof levert niet alleen leuke herinneringen op, maar vaak ook verbluffend mooie beelden! Ter ere van de 100ste verjaardag van het Rivierenhof konden bezoekers hun mooiste foto’s van het park insturen voor de fotowedstrijd.

Tijdens de vernissage op vrijdag 22 september werden de winnaars in de bloemetjes gezet en kon je de tentoonstelling voor het eerst bezoeken. Dankzij de fotowedstrijd ‘Park van mijn dromen’ zien we het park door de ogen van de bezoekers. Wel 129 deelnemers zonden samen 731 foto’s in. Een selectie van die foto’s kan je vanaf vandaag in de tentoonstelling zien.

De jury bestond uit collega’s van de Provinciale Groendomeinen Regio Antwerpen en de fotoclub JEP Deurne. “Bart, Els en Lus van de fotoclub JEP Deurne wierpen door hun kennis en ervaring een professionele blik op de ingezonden foto’s”, vertelt Peter Verdyck, directeur van het Provinciaal Groendomein Rivierenhof. “Door met de fotoclub JEP Deurne samen te werken, krijgen we een fijne samenstelling van een juryteam met hart voor fotografie én het park.”. Els van de fotoclub voegt daar nog aan toe: “Vijf juryleden, elk met hun eigen visie, hebben veel mooie beelden gewikt en gewogen, om dan samen tot een selectie te komen waar iedereen zich in kon vinden.”

Childwood

Er waren vijf categorieën waaraan je kon deelnemen: bezoekers, landschap, gebouwen, fauna en flora en vrij onderwerp. De beste foto’s binnen hun categorie wonnen een ontbijt voor 2 personen bij Kasteel Rivierenhof. De winnaars op de tweede plaats kregen tickets voor De Grote Schijn en de winnaars op de derde plaats gingen met een Rivierenhof goodiebag, met onder andere het boek ‘Parkgeheimen’ en koffie van Koffie Verheyen, naar huis. Yee Man Wong won een goodiebag voor haar foto in de categorie vrij onderwerp. Zij vat fotografie samen als: “Het hart spreekt fluisterend, maar de camera vangt die stille woorden in een flits.”

Je kan de winnende werken bewonderen in de galerij van Kasteel Rivierenhof. De tentoonstelling loopt nog tot en met 8/10 en kun je gratis bezoeken tussen 10 en 19 uur. De galerij is gesloten op maandag.