Digitale wandeling: De Familie Cogels in het Rivierenhof

Op 6 juni 1921 kocht de provincie Antwerpen het Rivierenhof van de adellijke familie Cogels. Gedurende 145 jaar, vier generaties lang, van de 18e tot de 20e eeuw, waren zij de kasteelheren en kasteeldames van het Rivierenhof.

Via deze digitale wandeling ontdek je wie ze waren en wat ze deden. Maak kennis met Jean-Baptist III Cogels en zijn mooie kasteel, met burgemeester Georges Cogels, met den John van de Cogels-Osylei, met baron Fredegand Cogels en met de dappere kasteelvrouw Louise Cogels en haar villa’s.

De historische wandeling 'de familie Cogels in het Rivierenhof' is 2,3 km lang en vertrekt aan de Jezuïetenpoort, Turnhoutsebaan 242-244 in 2100 Deurne.

Hoe ga je digitaal tewerk?

Download gratis de app izi-TRAVEL op je smartphone.
Download 'De familie Cogels in het Rivierenhof'. Dit kan je ook al thuis doen.
Ben je in het park aangekomen dan kan je meteen beginnen wandelen.
Volg de route-instructies (online of offline). Onderweg verschijnt de informatie vanzelf op je toestel : kijk, luister en geniet!

Het kasteel Rivierenhof in Deurne begin 20e eeuw. Copyright: Beeldarchief Rivierenhof provincie Antwerpen.