MOS-café Buitenlesdag

Vergezeld van een hapje en een drankje raak je geïnspireerd om tijdens je lessen naar buiten te trekken.

Status
Datum
  • dinsdag 6 maart 2018 van 18.30 uur tot 21.30 uur
Uiterste inschrijfdatum
woensdag 28 februari 2018
Buitenlesdag
Buitenlesdag

Doelgroep: Leerkrachten van het basis- en secundair onderwijs

Inhoud:

Tijdens dit MOS-café kom je alles te weten over de meerwaarde van buiten lesgeven. Aan de hand van praktijkvoorbeelden achterhalen we samen de do's en dont's. Daarnaast gaan we aan de slag met outdoor education.

Wie graag naar de film 'Project Wild Thing' komt kijken is van harte welkom. Na afloop van de film is er nog even tijd om samen iets te eten voor het MOS-café start. Wij voorzien soep, je avondmaal breng je zelf mee. Je kan er ook voor kiezen om enkel naar het MOS-café te komen (start om 18u30).

Programma:

16u30 Filmvoorstelling ‘Project Wild Thing’ (vrijblijvend)
18u30 Onthaal en creatieve outdoor-teaser
19u00 Belang van de MOS-buitenlesdag 
Spreker Karel Moons  - Ruimtevaarder
20u00  Buiten lesgeven - inspirerende voorbeelden *
20u15 Aan de slag met outdoor education. We bieden je verschillende opdrachten aan die je achteraf ook in je eigen klas kan uitproberen. *
21u00 Uitwisselen van ideeën met collega's van andere scholen
'Project Wild Thing'

* Voor dit onderdeel splitsen we ons op, basis- en secundair onderwijs apart.

Ook nog dit...

Dit MOS-café gaat gedeeltelijk buiten door. Warme kledij en aangepast schoeisel is aan te raden

Filmvoorstelling 'Project Wild Thing' - synopsis

Ken je ze ook, kinderen die hele dagen aan het scherm gekluisterd zitten? De televisie, smartphones, iPads en computers; schermen zijn overal vandaag de dag en ze oefenen een magische aantrekkingskracht uit. Regisseur David Bond maakt zich zorgen over de beeldbuiskinderen. Ook zijn kinderen zijn schermverslaafd en spelen niet meer buiten. Een hele generatie kinderen vervreemdt langzaam van de natuur. In een welgemikte poging om kinderen terug de natuur te leren kennen, start Bond een heuse promocampagne op. Hij benoemt zichzelf tot marketeer van de natuur. Hij ontwerpt een logo en zet, samen met heel wat partnerverenigingen, een grote campagne op waarmee hij de natuur wil “verkopen” aan kinderen en jonge gezinnen. 'Project Wild Thing' is geboren en vindt navolging in landen over de hele wereld. 

Volgende