'Dikke merci' van Bosgroepen aan 14.000 boseigenaars

30.11.2020

Wist jij dat de meeste bossen in Vlaanderen beheerd worden door particulieren? Hun bossen zijn ontzettend belangrijk voor het milieu en de strijd tegen de klimaatopwarming. Ze filteren de lucht die we inademen, werken als een natuurlijke airco en zijn een thuis voor vele planten en dieren. Meer dan ooit trekken we naar het bos om er te ontspannen.

Daarom zeggen De Bosgroepen “een dikke merci” aan de 14.000 boseigenaars die samen met hen hun bos duurzaam beheren. Opgeteld vormen al die grote en kleine bossen één groot bos van maar liefst 59.000 hectare. En er is meer: elk jaar planten De Bosgroepen samen bijna 200.000 nieuwe bomen en struiken aan.

#gezijtbedankt, boseigenaar

Op zondag 29 november zetten De Bosgroepen de Vlaamse boseigenaars in de spotlight met dit filmpje. Spelende kinderen, mountainbikers, wandelaars, professoren en politici als Vlaams minister van omgeving Zuhal Demir, allemaal zeggen ze een dikke merci om Vlaanderen mee groen te maken!

Antwerpse Bosgroepen

Bosgroepen verenigen boseigenaars en ondersteunen hen bij het duurzaam beheer van hun bossen. De gegroepeerde aanpak garandeert een efficiënt en bovenlokaal beleid. Elke boseigenaar kan gratis en vrijblijvend aansluiten bij De Bosgroep. De vier Antwerpse Bosgroepen worden financieel ondersteund door de provincie voor hun basiswerking. De provincie coördineert de samenwerking tussen deze Bosgroepen en werkt zo aan kwaliteitsvolle, klimaatrobuuste landschappen in onze provincie en beschermen we de biodiversiteit.

Meer over de Bosgroepen op de site van provincie Antwerpen en op www.bosgroepen.be