Bestemming: dé kampeerprovincie

18.12.2021

Een nog ruimer en kwaliteitsvoller aanbod. Een uitgekiende marketingmix. En samenwerking met uiteenlopende partners.
Zo willen het Provinciebestuur, Toerisme Provincie Antwerpen en de kampeersector van Antwerpen dé Vlaamse kampeerprovincie maken. Met de Kempen als motor.

Het kampeertoerisme kent een felle opmars. Geen enkele toeristische regio profileert zich zo sterk met buitenbeleving en logies dicht bij de natuur als de Kempen.
Toch blijft er veel groeimarge. Daarom bundelen het Provinciebestuur, Toerisme Provincie Antwerpen en de kampeersector hun krachten in het nieuwe Kampeerpact.

Doel?

• imago kampeeraanbod en Kempen als buitenregio versterken;
  • verblijfstoerisme stimuleren;
  • groeikansen en zekerheid voor campinguitbaters verhogen.

Hoe?

• optimalisering aanbod, zowel kwalitatief als kwantitatief (via o.a. productontwikkeling, innovatie, verlenging kampeerseizoen, focus op beleving en combinaties met steden);
  • marketing en promotie;
  • samenwerking met diverse partners.