Logiessector alsmaar duurzamer

15.06.2022

Met de (financiële) steun van Toerisme Provincie Antwerpen behaalden 11 logies zopas het Green Key label, het internationale ecolabel voor toerisme en vrijetijd.
Al 43 logies in onze provincie kiezen voluit voor een duurzame aanpak.

Green Key is het grootste duurzaamheidskeurmerk voor de toeristisch-recreatieve sector in Vlaanderen.
Om het half jaar reikt GoodPlanet Belgium het label uit aan logies en attracties die investeren in duurzaamheid.

Bij de vijftien nieuwkomers maar liefst elf uit de provincie Antwerpen:

• B&B’s Welcome Home (Laakdal), Villa Tartine (Puurs), De Zil (Herselt) en Tantine Retie (Retie);
  • vakantiewoningen Treelodge (Retie), Ferme NeElke (Zoersel), Vakantiehuis Sille (Malle), Viktoria Guesthouse (Westerlo) en Leibeekhof (Herenthout);
  • hotels Leonardo Hotel Antwerp The Plaza (Antwerpen) en Hof Zevenbergen (Ranst).

Subsidies voor ‘groen’ logies

Toerisme Provincie Antwerpen ondersteunt logiesuitbaters bij het traject richting Green Key.
Via advies én via sponsoring van de instap- en auditkosten (mits voorwaarden).
Met succes: 43 logies in de provincie ontvingen intussen het Green Key label!