Mee op autismevriendelijke vakantie

23.10.2020

Ondanks autisme toch stressvrij met vakantie? Absoluut!
‘Drempelvrij toerisme’ vormt de eerste van een reeks opmerkelijke provinciale initiatieven in ‘De Ronde’ op ATV en RTV.

Gedeputeerde voor toerisme Jan De Haes is bijzonder trots op ‘toerisme voor autisme’. De nieuwste realisatie binnen het project ‘Drempelvrij toerisme’ van Toerisme Provincie Antwerpen om de vakantieparticipatie te verhogen. Kinderen en volwassenen met autismespectrumstoornis (ASS) hebben tijdens een daguitstap of vakantie vooral nood aan structuur en voorspelbaarheid. Daarvoor zorgen de gedetailleerde stappenplannen van twintig logies en twintig attracties in de provincie Antwerpen.

Zorgeloos kamperen
In ‘De Ronde’ zie je hoe zo’n vakantie concreet verloopt.
Wenke boekte met haar kinderen Berk en Yasmine een bungalow in Camping Houtum in Kasterlee. De camping ligt bovendien op een boogscheut van binnenspeeltuin Domein De Putten. Met behulp van de stappenplannen bereidt de familie de trip in detail voor.
Resultaat? Geen verrassingen, gewoon veel plezier.

Bekijk de reportage ‘Drempelvrij toerisme’.

Liesbet De Wit
medewerker Drempelvrij Toerisme