Ouders als partners op school - online Zijn alle ouders betrokken? En zijn scholen betrokken op ouders? Hoe werken we aan een goed samenwerking tussen school en ouders, als partners?
Taalleren van anderstalige nieuwkomers gericht ondersteunen - online Hoe kan je het NT2-leren ondersteunen in specifieke taalzorgmomenten voor anderstalige nieuwkomers (vb. in de onthaalklas of tijdens individuele zorgmomenten)?
Taalspelletjes, leren door te spelen! Op speelse manier taalvaardigheid in de OKAN-klas en in het SO bevorderen Leer hoe je de taalvaardigheid van jouw leerlingen spelend kunt versterken.
Groeigericht evalueren van anderstalige nieuwkomers (LO) - online Datum di 19.03 Op welke manier kan je de vooruitgang van anderstalige nieuwkomers op een gepaste manier evalueren in het lager onderwijs?
Thuis in de klas - Hoe versterk je het welbevinden van (ex-)OKAN-leerlingen in de klas? - online Datum vr 22.03 Deze workshop geeft praktische handvaten om (ex-)OKAN-leerlingen te ondersteunen.
Taaltassen voor meertalige leerlingen (en hun ouders) in het LO Datum di 26.03 Een taaltas is een mooie aanvulling op het klasgebeuren. Hoe pak je dit aan?
Relationele en seksuele vorming in OKAN-klassen 12-18 jaar Organisator Documentatiecentrum Atlas Antwerpen Adres Antwerpen Datum do 28.03 Relationele en seksuele vorming in OKAN-klassen 12-18 jaar
Relationele en seksuele vorming in superdiverse klassen (SO) 12-18 jaar Organisator Documentatiecentrum Atlas Antwerpen Adres Antwerpen Datum wo 17.04 Relationele en seksuele vorming in superdiverse klassen (SO) 12-18 jaar
Taalbeleid: wat en hoe? (BaO) - online Datum do 16.05 Waarom voer je een taalbeleid? Voor wie? Waarover kan een taalbeleid gaan? Hoe begin je eraan?