Heldere teksten schrijven bij kunst

Datum/uur
  • woensdag 16 februari 2022 van 09.30 uur tot 12.30 uur
Doelgroepen
  • Secundair onderwijs

  • Leerkrachten

  • Lerarenopleiding

  • Volwasseneneducatie

  • BuO Leerzorg

Prijs

25€

Isabel Kennis

INHOUD?

Schilderijen en beelden tonen de wereld. Ze zijn inspirerend lesmateriaal. In deze vorming leer je hoe je op maat van je cursisten/leerlingen teksten kan schrijven bij kunstwerken.

Een aantal weken voor de vorming krijg je enkele kunstwerken toegestuurd. Deze bespreek je vooraf  met je cursisten of leerlingen aan de hand van bijgevoegde vragen. Je krijgt ook als achtergrond voor jezelf kunsthistorische info over de werken.

Tijdens de sessie krijg je concrete schrijftips hoe je eenvoudige teksten op maat van je doelpubliek kan schrijven over kunstwerken. Met de antwoorden van de cursisten over de kunstwerken en de kunsthistorische informatie gaan we zelf aan de slag. Op het einde van de sessie ga je naar huis met enkele teksten bij schilderijen of beelden op maat van je doelpubliek.

Als je zelf kunstwerken kent die jouw doelpubliek kunnen aanspreken, kan je deze ook gebruiken.

DOOR WIE?

Isabel Kennis werkt al 20 jaar als educatief medewerkster en als verantwoordelijke voor sociale en culturele participatie in het Centrum voor Basiseducatie Brusselleer. Ze heeft ervaring met nt2alfa, nt2, nt1. Ze is de auteur van het Wablieftboek ‘Je ziet altijd meer’, een toegankelijk kunstboek geschreven in eenvoudige taal.

VOOR WIE?

Voor lesgevers alfa, nt2, nt1, okan, lesgevers kunst, museummedewerkers

BETALING & ANNULATIEPROCEDURE?

Deze leeractiviteit kost 25 euro. Je betaalt na de vorming, bij ontvangst van onze factuur. Indien deze leeractiviteit als webinar zou plaatsvinden, blijft de deelnameprijs ongewijzigd.

ANNULATIEPROCEDURE:

* Aanvrager: De deelnemer kan de inschrijving tot 7 dagen vóór de workshop kosteloos annuleren.

* docAtlas: In geval van overmacht kan docAtlas een vorming annuleren. DocAtlas verwittigt de personen die zich inschreven dan zo snel mogelijk.