Inleiding in “De leertass-een methode voor leren leren met autisme”

Autisme heeft een grote impact op leren en leven. Ontdek De Leertass “een methode voor leren leren met autisme”, een aangepaste methode om jongeren te coachen naar efficiënt leren. 

INHOUD?

Autisme heeft een grote impact op leren en leven. De Leertass “een methode voor leren leren met autisme” biedt een aangepaste methode om de jongere te coachen naar efficiënt leren.

Tijdens dit kort online infomoment geven we antwoord op deze vragen:

·         Welke impact heeft autisme op leren?

·         Waarmee moet je rekening houden als je leren leren geeft aan jongeren met autisme en/of een hogere begaafdheid?

·         Welke handvatten en concreet materiaal biedt de methode van De Leertass aan begeleiders van jongeren met autisme?

VOOR WIE?

Voor alle begeleiders (bv zorgleerkrachten, coaches…) die leren leren geven aan jongeren met autisme en/of een hoge begaafdheid (vanaf 12 jaar)

DOOR WIE?

Cindy Vanderplas is een onderwijsdier in hart en nieren,  gespecialiseerd in autisme.

Ze is 22 jaar leerkracht secundair onderwijs (wetenschappen) geweest. Na het behalen van het bachelor-na-bachelordiploma “ASS in een orthopedagogisch perspectief” aan de AP Hogeschool werd ze onderwijsondersteuner bij Antwerpen Plus. Cindy werkt naast haar job als ondersteuner ook als praktijklector bij de banaba ASS aan de AP Hogeschool.

Gelieve marketing cookies te accepteren om deze video te bekijken.