PIME zoekt enthousiaste gidsen

26.02.2024

Ben je gebeten door natuur, milieu of klimaat? En wil je dit graag delen met de generatie van morgen? Dan is vrijwilligerswerk bij het PIME in Lier misschien iets voor jou!

Begeleiden PIME
Word begeleider bij het PIME en inspireer de volgende generatie

Voor het begeleiden van verschillende activiteiten over natuur, milieu en klimaat zijn we op zoek naar enthousiaste gidsen. Ben je benieuwd welke activiteiten je allemaal kan begeleiden? Meer info vind je op de webpagina's van het PIME (scrol helemaal naar beneden voor de verschillende activiteiten).

Wie ben jij?

• Je kunt een groep leerlingen (8- tot 12-jarigen en 12- tot 16-jarigen) boeien voor 2,5 of 3 uur.
  • Je hebt liefst ervaring in het onderwijs of jeugdwerk, maar dit is geen must.
  • Je bent geïnteresseerd in natuur, milieu, klimaat en/of duurzame ontwikkeling.
  • Je kan doorheen de week tijd vrijmaken om bij ons te komen begeleiden.

Wij bieden

Je komt terecht in een gezellig vrijwilligersteam, dat we regelmatig samenbrengen voor vormings- en teamactiviteiten.

Je staat er niet alleen voor! Vooraleer je zelf begeleidt, volg je de activiteit een aantal keer bij één van onze ervaren begeleiders. Dan ga je zelf aan de slag en word je gecoacht door een educatieve medewerker. Ook daarna staat onze deur steeds open voor vragen en ondersteuning.

Vergoeding

Je ontvangt per gidsbeurt een kostenvergoeding in overeenstemming met de wettelijke barema's voor vrijwilligerswerk en een terugbetaling van je vervoerskosten.

Aanwervingsvoorwaarden

Je kan een attest 596-2 uit het strafregister voorleggen (uittreksel strafregister model 2).

Interesse?

E-mail je cv en korte motivatie naar Lobke Brinckman. Zij zal contact met je opnemen en meer informatie delen.

Heb je nog vragen over de functie? Contacteer gerust via mail of telefoon.

PIME

Mechelsesteenweg 365