Tarieven

Vergoeding

Voor de meeste toestellen betaal je een vergoeding. De prijzen van elk toestel apart vind je in de online catalogus.

Je betaalt deze vergoeding per periode van een week, de afhaaldag niet inbegrepen. Op het reservatieformulier dat je ontvangt na bestelling, vind je het bedrag onder voorbehoud terug.

Je kunt enkel betalen via overschrijving, de factuur wordt meegegeven op het moment dat je de bestelling terugbrengt.

Boete

Als je je ontlening, of een deel ervan, te laat inlevert betaal je een boete.

  • goederen waarvoor een ontleenvergoeding is verschuldigd:
    de boete bedraagt de ontleenvergoeding + het huurbedrag vermenigvuldigd met het aantal werkdagen na de geplande terugbrengdatum (met een minimum van 25 euro). Na vijf werkdagen worden de goederen als definitief verloren beschouwd en wordt de ontleenvergoeding + de nieuwwaarde van de goederen aangerekend (met een minimum van 125 euro).
  • goederen waarvoor geen ontleenvergoeding is verschuldigd:
    Je betaalt geen toeslag als deze maximaal vijf werkdagen te laat worden teruggebracht. Na vijf werkdagen worden de goederen als definitief verloren beschouwd en wordt de ontleenvergoeding + de nieuwwaarde van de goederen + een administratieve toeslag van 25 euro aangerekend.
  • ze wordt berekend per dag dat het toestel te laat wordt ingeleverd. Zondagen, wettelijke en decretale feestdagen en officiële vakantiedagen (2 november, 15 november en 26 december) van de provincie Antwerpen tellen niet mee in de berekening.

Schade, verlies en diefstal

De klant is aansprakelijk bij schade, diefstal of verlies van goederen. 

Meer info over al onze tarieven vind je terug in het reglement onder Artikel 13 en Artikel 14. Een volledig overzicht kun je nalezen in het document 'Tarieven 2019'.