Tarieven

Vergoeding

Voor de meeste toestellen betaal je een vergoeding. De prijzen van elk toestel apart vind je in de online catalogus.

Je betaalt deze vergoeding per periode van een week, de afhaaldag niet inbegrepen. Op het reservatieformulier dat je ontvangt na bestelling vind je het bedrag onder voorbehoud terug.

Je kunt enkel betalen via overschrijving, de factuur wordt na afhandeling van het dossier via mail verstuurd.

Ben je een overheidsinstelling en werk je met een bestelbon? Geen probleem! Wel willen we je vragen om ons deze bestelbon te bezorgen vóór de afhandeling van het dossier (=ten laatste op de dag van terugbrengen).

Boete

Als je je ontlening, of een deel ervan, te laat inlevert betaal je een boete:

  • De weekvergoeding x2 per begonnen werkdag dat het ontleende goed te laat wordt binnengebracht.
  • Na 7 dagen beschouwen we het goed als verloren (ook de gratis goederen) en rekenen we de kostprijs van het goed aan.
  • Als het goed na 7 dagen alsnog wordt binnengebracht dan zal de staat van het goed geëvalueerd worden alsook de impact ervan op de andere ontleningen. Na deze evaluatie zal de boete bepaald worden en bevestigd worden door de directie. Schade en verlies De klant is aansprakelijk bij schade of verlies van goederen. Voor verdere toelichting kan u het reglement van de uitleendienst raadplegen op onze website. 

Schade, verlies en diefstal

De klant is aansprakelijk bij schade, diefstal of verlies van goederen. Voor verdere toelichting kun je het reglement van de uitleendienst raadplegen op onze website. 

Meer info over al onze tarieven vind je terug in het reglement onder Artikel 13 en Artikel 14. Een volledig overzicht kun je nalezen in het document 'Tarieven 2022' of 'Tarieven 2023'.