Alleen maar winnaars in 2024
Laureaten van de wedstrijd ‘Wandeling van het Jaar’ genoten in 2024 van een tweede promotieronde tijdens een best-of-editie.
De best-of-editie stimuleerde wandelaars om de winnaars van de voorbije jaren te gaan herontdekken.
Van april tot en met september stonden achtereenvolgens topwandelingen in Hoogstraten, Arendonk, Balen, Mol/Dessel, Meerhout/Geel en de Rupelstreek in de kijker. Samen zes maanden stapplezier.
Ditmaal geen wedstrijdformule. Daarom zette Toerisme Provincie Antwerpen extra promotieacties op:
- nieuwe Instagram-account;
- advertentiecampagnes op Facebook en Instagram rond de kick-off en de zes wandelingen;
- inspiratieartikels ’48 uur in …’ op Kempen.be en Scheldeland.be, gepromoot via nieuwsbrief en sociale media.
Enkele opvallende resultaten
- 635 extra volgers op Facebook en 345 nieuwe volgers op Instagram;
- advertentiecampagne: 462.396 bereikte personen, 926.505 weergaven en 4461 kliks op links;
- 11.163 paginaweergaven en 1693 downloads van de wandelfiches op de campagnewebsite (PS: geen data van bezoekers die cookies weigeren);
- 1829 unieke kliks op artikel ‘Alle Kempense winnaars’ in nieuwsbrief Kempen;
- twee redactionele dubbelpagina’s in weekendmagazines van Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg.
Het project WandelWijzer en de strategische keuzes voor de beleidsperiode 2025-2030 bepalen mee de toekomst van de wedstrijd.