Fietszomer even wispelturig als het weer

10.09.2021

Zonnige vakantiedag? Gegarandeerd gezellig druk op het fietsnetwerk. Bij regen of frisse temperaturen nemen de fietscijfers meteen een duik. Eindbalans van deze grillige zomer: 12% minder fietsers op de tellocaties van Toerisme Provincie Antwerpen t.o.v. 2020.

De digitale tellers, verspreid over het fietsknooppuntennetwerk in de provincie, registreerden in juli en augustus 12% minder fietsers dan in de zomer van 2020.
Verklaring? Het wisselvallige weer! Op zonnige dagen pieken de cijfers, bij regen nemen die meteen een duik.

Fietszomer 2021:

• Topdag was 18 juli: de tellers registreerden samen 20.000 fietsers.
  • Op 21 juli passeerde rond 10.45 uur om de drie seconden een fietser bij het Drierivierenpunt in Rumst.
  • Knooppunt 88 (Netebrug in Lier) vaakst gedownload op Vlaanderen-fietsland.be; ‘Rondom abdij Postel’ (Kempen) en Scheldedijkroute (Scheldeland) populairste fietsroutes.