Kick-off Kleine Netemomentjes

13.02.2023

De komende twee jaar wordt de Kleine Netevallei nóg aantrekkelijker. Een ambitieus partnership plant 35 belevingsvolle Kleine Netemomentjes langs de rivier tussen Dessel en Lier.

Tijdens een gezamenlijk kick-offmoment in het Prinsenpark bekrachtigden de Provincie Antwerpen, Toerisme Provincie Antwerpen, Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete, elf gemeenten - Dessel, Geel, Grobbendonk, Herentals, Kasterlee, Lier, Lille, Nijlen, Olen, Retie en Vorselaar - en vier ondernemers hun plannen.

Opzet? Een snoer van belevingsvolle onthaalpunten langs de Kleine Nete met de rivier als verbindende blauwe draad.
Invulling? Vaak buiten de lijntjes, soms avontuurlijk maar altijd binnen de draagkracht van de vallei.
Doel? Bezoekers inspireren tot een meerdaagse vakantie vol Kempengevoel.

Kleine Netemomentjes kort

• projectbudget: 1.243.549 euro
  • steun van Toerisme Vlaanderen, waaronder 746.129 euro subsidies binnen relanceoproep ‘Vlaanderen, Natuurlijk’
  • Toeristisch Onthaalplan Kleine Netevallei (2021) als inspiratiebron