Kunststedenroute

25.05.2021

Om Vlaanderen op de kaart te zetten als internationale fietsvakantiebestemming lanceren de vijf provinciale toeristische organisaties en Toerisme Vlaanderen acht icoonfietsroutes.
Na de Kempenroute en Schelderoute doorkruist voortaan ook de Kunststedenroute onze provincie.

De nieuwe belevingsroutes vervangen de dertig jaar oude LF-routes, volgen het populaire knooppuntennetwerk en verbinden het beste van Vlaanderen.

Kunststedenroute kort

• verbindt Oostende met Brussel
  • 332 km (82 km in de provincie Antwerpen)
  • in twee richtingen bewegwijzerd met wit-groene borden met rode routenaam
  • blikvangers op Antwerpse bodem: Scheldedorpjes Sint-Amands en Mariekerke, kunststad Antwerpen, Hof ter Linden, Lier, Domein Roosendael, Drierivierenpunt en kunststad Mechelen

Andere icoonfietsroutes in onze provincie: Kempenroute, Schelderoute en Vlaanderenroute (opening in juni).

Praktisch

Detailinfo van alle icoonfietsroutes - kaartje, korte beschrijving en gpx-bestanden voor smartphone of gps-toestel - op www.vlaanderenmetdefiets.be
Het Routebureau van Toerisme Provincie Antwerpen beheert de bewegwijzering.
Meldingen i.v.m. het onderhoud verlopen via www.routedokter.be.