Veilig en voor iedereen

04.02.2021

Iedereen beleeft een aangename vakantie in de provincie Antwerpen. Ook in deze coronaperiode. Tien autismevriendelijke logies verduidelijken in een video hoe zo’n verblijf vandaag verloopt: coronaproof en toch plezant.

Tien B&B’s, vakantiewoningen, jeugdherbergen en campings gingen in op het voorstel van Toerisme Provincie Antwerpen om samen een video te realiseren.
Elk filmpje zoomt in op de diverse facetten van het verblijf. Hoe gebeurt de check-in? Wat met sanitair of catering? En welke buitenactiviteiten zijn er, bij het logies en in de buurt?
Conclusie: alles gaat er coronaproof en ontspannen aan toe!

Minder drempels, meer vakantieparticipatie

De video’s kaderen in het actieplan ‘Drempelvrij toerisme’.
Door drempels - o.a. fysiek, sociocultureel, financieel of mentaal - weg te werken, bouwt Toerisme Provincie Antwerpen aan een sociaal en warm toerisme.
De coronacrisis vormt een extra reden om kwetsbare vakantiegangers te ondersteunen.
Het uiteindelijke doel? De vakantieparticipatie verhogen.

Bekijk de video’s van de logies.
Ontdek het project autismevriendelijke vakanties.

Meer details: