Toerisme Provincie Antwerpen gaat aan de slag in de toeristische sector

31.07.2020

De Antwerpse Provinciale Crisiscel nam enkele extra maatregelen, aanvullend op de beslissingen van de Nationale Veiligheidsraad, om de verdere verspreiding van het coronavirus in te dijken. Deze maatregelen treffen de toeristische sector in onze provincie ongemeen hard. Zowel jij als de bezoeker zitten met heel wat vragen en bezorgdheden.

Toch blijft Toerisme Provincie Antwerpen niet bij de pakken zitten en steekt de handen uit de mouwen ín het werkveld! Kun jij hulp gebruiken aan de balie van jouw infopunt, attractie of logies? Een extra paar handen bij de toepassing van de maatregelen of de begeleiding van een activiteit?

Van 5 tot 26 augustus staan onze medewerkers ter beschikking om jouw werking te ondersteunen. Zo steken we de toeristische sector een hart onder de riem én zien we hoe ‘coronaproof’ toerisme in onze provincie in zijn werk gaat.

Samen met de resultaten van de bevraging eerder deze maand, nemen we deze praktijkervaring mee naar toekomstige projecten. Zo plannen we opnieuw een online overleg op dinsdag 11 augustus en online workshops rond specifieke thema’s later dit jaar.

Uiteraard verloopt dit alles volgens de huidige maatregelen en verzorgt Toerisme Provincie Antwerpen de nodige beschermingsmiddelen zoals mondmaskers en handgel. De eerste ontwerpen van een ‘geregionaliseerd’ mondmasker (Scheldeland of Kempen) liggen al klaar! Een reporter ter plaatse brengt deze acties in beeld.

Interesse om mee te werken aan dit project? Laat het ons weten via gilles.facon@provincieantwerpen.be vóór 4 augustus. Geef meteen mee op welke data en voor welke taken jij extra hulp kan gebruiken.

Heb je geen extra hulp nodig, maar zit je wel met andere vragen of bekommernissen? Aarzel niet om contact op te nemen met onze medewerkers in jouw regio of via toerisme@provincieantwerpen.be.

• Regio Kempen: toerisme@kempen.be
  • Regio Scheldeland: linne.apers@provincieantwerpen.be