Provincie Antwerpen start met werken aan fietsostrade F14 tussen Ekeren en Kapellen

11.04.2023

Vanaf 17 april start aannemer Ambaro met de aanleg van het ontbrekende deel op de fietsostrade F14 Antwerpen-Roosendaal tussen Schriek in Ekeren en Vloeiende in Kapellen. Over een afstand van 1,5 kilometer wordt het fietspad gerealiseerd.
De F14 zal voortaan 27 km lang zijn.

Fiets je op de fietsostrade F14 volg je momenteel nog een omleiding tussen Schriek in Ekeren en Vloeiende in Kapellen. Vanaf 17 april start de provincie Antwerpen met de aanleg van deze fietsostrade.
Indien de werken vlot verlopen, kan er in de loop van de zomer gefietst worden over dit gloednieuwe deel van de fietsostrade F14.

Omwille van gerechtelijke procedures moet de fietser hier al bijna tien jaar een omleiding volgen. Hoog tijd dus dat de provincie Antwerpen deze laatste ontbrekende schakel kan wegwerken.

F14 Schriek-Vloeiende

Beperkte hinder

De werken brengen beperkte hinder met zich mee. In Schriek in Ekeren en Vloeiende in Kapellen zullen geregeld vrachtwagens rijden om materiaal en machines aan en af te voeren.
Gedurende de werken blijft het station Sint-mariaburg toegankelijk voor voetgangers en fietsers.

Fietsostrade F14 Antwerpen-Roosendaal

De F14 volgt vanaf de aansluiting met de fietsostrade F5 de spoorweg van Antwerpen door Ekeren, Kapellen en Kalmthout naar het station van Essen.