Aanleg fietsostrade F14 tussen Ekeren en Kapellen afgerond

12.07.2023

Voortaan fiets je vlot en veilig tussen Schriek in Ekeren en Vloeiende in Kapellen op de fietsostrade F14. Dankzij de aanleg van deze 1,5 kilometer ontbrekende schakel moet je als fietser niet langer 4 kilometer omrijden.

De aanleg van de fietsostrade F14 tussen Ekeren en Kapellen verliep niet zonder slag of stoot. Sinds 2014 volgde de ene juridische procedure na de andere. Maar het geduld van de fietser werd beloond, net geen tien jaar later kon aannemer Ambaro van start met de aanleg van deze ontbrekende schakel.

En dat er nood is aan een fietsostrade tussen Antwerpen en Essen blijkt uit de cijfers van de provinciale Fietsbarometer. Op een gemiddelde werkdag telt de provinciale Fietsbarometer 1.033 fietsers ter hoogte van de Georges Spelierlaan in Kapellen. Donderdag 4 mei was zelfs de topdag met 1.793 fietsers.

Door de realisatie van dit ontbrekende deel fiets je over een fietsostrade van 27 kilometer van Antwerpen door Ekeren, Kapellen en Kalmthout naar het station van Essen.

Opening fietsostrade F14 tussen Kapellen en Ekeren