Dag van de Verkeersveilige Gemeente 2023

02.06.2023

Provincie Antwerpen organiseerde op 31 mei de tweede editie van de Dag van de Verkeersveilige Gemeente, voor alle gemeenten en politiezones die deelnemen aan het traject Verkeersveilige Gemeente. Dit traject kadert in de missie van Provincie Antwerpen en gouverneur Cathy Berx om te zorgen voor nul verkeersslachtoffers in onze provincie. Intussen volgen al 59 van de 69 Antwerpse gemeenten het traject.

Verkeersveilige Gemeente

De dag startte met een panelgesprek tussen gedeputeerde Mireille Colson en gouverneur Cathy Berx. Vervolgens werden de aanwezigen getrakteerd op een uiteenzetting van gedragspsycholoog Gerard Tertoolen en inspirerende workshops en infosessies. Bovendien kregen 6 gemeenten die in 2019 instapten in het traject extra felicitaties voor hun inspanningen tijdens de afgelopen jaren (Herenthout, Kasterlee, Rumst, Vosselaar, Zandhoven en Zoersel).

Gouverneur Cathy Berx dankt alle gemeenten, politie en de vele partners voor hun inzet voor veiliger verkeer.