Gouverneur Cathy Berx bedankt vrijwilligers van Rode Kruis Vlaanderen

03.10.2022
Rode Kruis Vlaanderen

De Gemeenschapsraad is het hoogste beleidsorgaan van Rode Kruis-Vlaanderen. Deze Raad wordt voorgezeten door de gemeenschapsvoorzitter en de leden bepalen het algemene beleid. De Raad is samengesteld uit democratisch verkozen vertegenwoordigers van de vrijwilligers en de plaatselijke Rode Kruisafdelingen, voorzitters van adviesorganen en de vertegenwoordigers van de belangrijkste stakeholders.

Deze Gemeenschapsraad vergadert minstens viermaal per jaar, waarvan één op locatie, telkens in een andere Vlaamse provincie. Dit jaar was de provincie Antwerpen aan de beurt en koos Rode Kruis-Vlaanderen de enclave Baarle-Hertog-Nassau als uitvalsbasis voor hun bijeenkomst op zaterdag 1 oktober.

Gouverneur Cathy Berx sprak er de leden toe en bedankte Rode Kruis-Vlaanderen en zijn vele vrijwilligers voor hun inzet, kracht en engagement voor onze gemeenschap.  Ook de burgemeesters van Baarle Hertog –de heer Frans de Bont- en de burgemeester van Baarle-Nassau –mevrouw Marjon de Hoon-Veelenturf, sloten aan bij het event.