Gouverneur Cathy Berx bezoekt controleposten tijdens provinciale WODCA-actie 4-5 maart

08.03.2023

Al bijna 30 jaar zetten politiemensen zich tijdens WODCA-acties (Weekend Ongevallen Door Controles Aanpakken) in de weekendnachten in om het verkeer op de Antwerpse wegen veiliger te maken.  Gemiddeld zijn er elk weekend 140 politiemensen op de been om WODCA-controles (snelheids-, alcohol- en drugscontroles) uit te voeren in de hele provincie Antwerpen. Bovendien organiseren we regelmatig grootschalige provinciale WODCA-acties waaraan zowat alle politiezones deelnemen. Zo ook tijdens de nacht van 4 op 5 maart, waarbij maar liefst 221 politiemensen controles uitvoerden.

Op zaterdag 4 maart bezocht de gouverneur een controlepost van de Politiezone Berlaar-Nijlen in het gezelschap van de heer Rudy Lemoine, Commissaris van politie – wnd. Korpschef.

Aansluitend bezocht de gouverneur een controlepost van de Neteland in het gezelschap van de heer Dirk Van Peer, Commissaris van politie – wnd. Korpschef en de heer Stijn Raeymaekers, burgemeester Herenthout.

Gouverneur Cathy Berx dankt alle politiezones, de Federale Wegpolitie, de medewerkers van de dienst Operationele Coördinatie en Steun van de Coördinatie- en steundirectie Antwerpen, de Scheepvaartpolitie en de aspiranten van de afdeling politieopleidingen van ‘Campus Vesta’ meest hartelijk voor hun grote inzet. De professionele, volgehouden en opnieuw opgevoerde inzet van alle politiediensten en de politieschool blijft noodzakelijk om de pakkans te vergroten. Een hoge pakkans en sterke sensibilisering blijven noodzakelijk om weekendongevallen onder controle te houden en opnieuw terug te dringen. Niet enkel tijdens de provinciale WODCA-acties, maar alle weekends van het jaar.

De resultaten van de WODCA-actie van 4-5 maart vindt u hieronder terug.