Gouverneur Cathy Berx reikt Prijs Publieke Ruimte uit

10.05.2023

Op 9 mei vond in Antwerpen de 10de editie van het Congres Publieke Ruimte plaats. Het congresthema was dan ook 10X publieke ruimte. Op het congres was een gevarieerd publiek uit heel Vlaanderen aanwezig: vertegenwoordigers van steden en gemeenten, provincies, Vlaamse overheid, ontwerpbureaus, bedrijfswereld, onderzoeks- en opleidingsinstellingen, geëngageerde burgers en iedereen die op een of andere manier bezig is met publieke ruimte.

Prijs Publieke Ruimte

De deelnemers werden getrakteerd op o.a. themasessies rond participatie, groen, mobiliteit, klimaat en leefkwaliteit, een wandel- en fietsexcursie en een plenaire slotsessie, waarna de Prijs Publieke Ruimte 2023 werd uitgereikt door gouverneur Cathy Berx. Na een kort interview met de gouverneur over de uitdagingen en opgaves inzake onze gedeelde publieke ruimte, reikte ze met veel plezier de prijzen uit.

In de categorie landelijke projecten won Het Landschapspark in Wachtebeke, de Winkelwandellus in Sint-Niklaas kaapte de prijs weg in de categorie stedelijke projecten en de publieksprijs was voor Park Belle Vue in Leuven.