Provincie Antwerpen en gouverneur Cathy Berx steunen Blue Heart Campaign tegen mensenhandel

28.07.2022

Op 30 juli 2022 is het Werelddag tegen de mensenhandel. Met de Blue Heart Campaign die aan deze dag voorafgaat, vraagt UNOCD (United Nations Office on Drugs and Crime) al vele jaren extra aandacht voor de problematiek van seksuele maar ook economische uitbuiting van mensen. De campagne roept overheden, bedrijven en burgers dan ook op om actie te ondernemen tegen mensenhandel. Het symbool van de campagne is een blauw hart. Wie het symbool zichtbaar draagt, toont solidariteit met de slachtoffers van mensenhandel. Ook gouverneur Cathy Berx en provincie Antwerpen steunen de campagne en zetten daarom het symbolische blauwe hart in de kijker in het provinciehuis. Meer info en achtergrond over de campagne lees je op de website van de UNOCD.

Maak mensenhandel zichtbaar: als u een vermoeden heeft van uitbuiting, meld dit dan via www.stopmensenhandel.be.
#EndHumanTrafficking