Mireille Colson legt eed af van gedeputeerde

15.12.2021
???module.newsItem.label.themes???

Vandaag legde Mireille Colson (N-VA) de eed af als gedeputeerde in de Antwerpse provincieraad. Vanaf 1 januari 2022 vervangt zij huidig gedeputeerde Ludwig Caluwé (CD&V). Dit was zo afgesproken in het bestuursakkoord van N-VA en CD&V in 2018. Mireille Colson zal bevoegd zijn voor Vrije Tijd, Toerisme, Recreatie- en Groendomeinen, ICT, Personeel, Communicatie en Organisatie. De nieuwe gedeputeerde is 43 jaar, woont in Herselt en zetelt daar ook in de gemeenteraad. Ze zetelt al 9 jaar als provincieraadslid.

mireille colson
Mireille Colson voor het Antwerpse provinciehuis ©Koen Fasseur
Eedaflegging Mireille Colson op 15/12/2021 ©Koen Fasseur

Uit de 36 provincieraadsleden worden na elke verkiezing vier gedeputeerden aangeduid. Zij vormen het dagelijks bestuur van de provincie.  Na de verkiezingen van 2018 werd de Antwerpse deputatie samengesteld uit Luk Lemmens (N-VA), Jan De Haes (N-VA), Ludwig Caluwé (CD&V) en Kathleen Helsen (CD&V). In uitvoering van het bestuursakkoord geeft Ludwig Caluwé vanaf 1 januari 2022 de fakkel door aan Mireille Colson (N-VA). Hij zal daarna zetelen als provincieraadslid.

Wie is Mireille Colson?

Mireille Colson werd geboren op 16 december 1977. Na haar studies Vertaler Engels-Italiaans-Nederlands kwam zij, na een korte carrière in het onderwijs, terecht in de wereld van kunststoffen. Eerst bij de reclameafdeling van het bedrijf Vink, nadien bij Chemisch bedrijf Lubrizol. Hier was zij een tijd actief in customer service als coördinator, om daarna bijna acht jaar de taak van warehouse supervisor op zich te nemen. Tijdens het weekend werkte zij in verschillende horecazaken.

Politieke loopbaan

• 2011: Aangesloten als actief lid van N-VA Herselt
  • 2012 - 2018: Antwerps provincieraadslid en gemeenteraadslid in Herselt
  • 2017 - 2022: Fractievoorzitter bij de Antwerpse provincieraad