Hooibeekhoeve zoekt gidsen

23.08.2022
???module.newsItem.label.themes???

Hooibeekhoeve zoekt gepassioneerde vertellers! Hecht je belang aan de korte keten en wil je deze mee promoten door kennis van de landbouw te vergroten bij kinderen en studenten? Vind je het belangrijk dat kinderen en jongeren (meer) appreciatie ontwikkelen voor lokale producten en landbouw? Hou je van melk en ben je niet bang van koeien? Dan ben jij de vrijwilliger die we zoeken!

Vrijwilliger worden

Om klassen uit het kleuter-, basis- en secundair onderwijs te begeleiden op het melkveebedrijf zoekt Hooibeekhoeve extra vrijwilligers. Je krijgt vanuit het educatieve team en je collega gidsen voldoende ondersteuning om deze belevingservaring aan te gaan.

Wat bieden wij jou?

• Een vrijwilligersvergoeding per gidsbeurt
  • Een praktijkgerichte opleiding
  • Draaiboeken en materialen
  • Een vormingsmoment
  • Mogelijkheid tot inspraak
  • Lachende kindergezichtjes

Taken als vrijwilliger

Als vrijwilliger begeleidt je één klas (met leerkracht) tijdens een rondleiding op het melkveebedrijf. Tijdens de rondleiding komt niet enkel kennis aan bod maar worden de kinderen en leerlingen ook uitgedaagd om zelf aan de slag te gaan. De draaiboeken voor de rondleidingen krijg je ruim op voorhand en deze zijn afgestemd op de doelgroep. Uiteraard is er steeds ruimte voor een eigen inbreng. Jij beslist zelf de doelgroep waarvoor je rondleidingen verzorgt en welke dagen je beschikbaar bent.

Voorwaarden?

• Minimum 16 jaar
  • Groot hart voor dieren en landbouw
  • Enthousiaste persoonlijkheid

Wie zijn wij?

Hooibeekhoeve is het praktijk- en voorlichtingscentrum voor melkveehouderij, voedergewassen en plattelandsontwikkeling in de provincie Antwerpen. Hooibeekhoeve verwelkomt landbouwers, landbouwstudenten, leerkrachten en recreanten voor studiedagen, proefvelddemonstraties, praktijklessen en boerderijbezoeken.

Interesse?

Neem vrijblijvend contact op via bezoekdeboerderij@provincieantwerpen.be