De Warmste Kempen verwent kansarme families

13.01.2023

12.400 euro aan vakantiecheques voor kansarme families en 10.000 euro voor het fonds van De Warmste Week.
Dat is het resultaat van De Warmste Kempen, de solidariteitsactie van Toerisme Provincie Antwerpen en Kempense vakantiemakers.

Onvergetelijke vakantiemomenten voor kansarme families: daar draaide De Warmste Kempen - de solidariteitsactie van Toerisme Provincie Antwerpen en Kempense vakantiemakers - om.
Tussen 15 november en 25 december kon je op de webshop van De Warmste Kempen een vakantie kopen én meteen cadeau geven aan een kansarme.

Resultaten

• Kempense ondernemers doneerden vakantiebelevingen ter waarde van maar liefst 12.400 euro voor de webshop.
  • Gulle schenkers sponsorden de belevingen op de webshop met nog eens 5000 euro.
  • Toerisme Provincie Antwerpen verdubbelde de totale opbrengst van de webshop en doneerde 5000 euro extra aan De Warmste Week.
  • De klanten van drie Rap op stapkantoren (Antwerpen, Mechelen en Turnhout) en het EVA-centrum (Ekeren) ruilen de vakantiecheques binnenkort in voor een deugddoende vakantie in de Kempen.

“Een vakantie of uitstap maakt echt een verschil. Je bent er even tussenuit, weg van de stress. Dank om kansarmoede onder de aandacht te brengen. Dank ook aan alle donateurs en iedereen die De Warmste Kempen mogelijk maakte.”

Sophie Andelhofs, vrijwilliger bij het Rap op Stapkantoor in Turnhout