Rivierenhof bij de tien beste parken ter wereld!

09.02.2022

Provinciaal domein verzilvert nominatie Green Flag International People’s Choice Award 2021/22

Vanochtend werd het Rivierenhof beloond met een internationale Green Flag Publieksprijs. De ceremonie vond online plaats en werd druk bijgewoond door de beheerders van parken wereldwijd. Het provinciaal domein dat in 2018 als allereerste van het land het kwaliteitslabel Green Flag Award kreeg, ziet na alle erkenning door internationale experten hiermee de hoge kwaliteitsstandaard van het park ook door het publiek bevestigd.

Het team Rivierenhof en de deputatie van de provincie Antwerpen danken alle Rivierenhoffans die online een stem uitbrachten voor de internationale Green Flag Award-publieksprijs 2021/22.

Peter Verdyck, directeur Provinciale Groendomeinen regio Antwerpen: “Dat het Rivierenhof al voor de tweede keer in 4 jaar tijd de International People’s Choice Award wint, is fantastisch! Deze prijs wordt gekozen door het publiek, dat maakt deze onderscheiding zo bijzonder. Ik wil daarom iedereen bedanken die het Rivierenhof warm in het hart draagt. We zijn enorm fier dat we die constante hoge kwaliteit kunnen behouden dankzij de enorme inzet van alle medewerkers en vrijwilligers. Samen doen we elke dag ons best om van het Rivierenhof voor iedereen het beste park te maken.”

Erkenning voor werk en visie
Deze massale steun toont aan hoe belangrijk de provinciale parken zijn voor de bevolking. Afgelopen najaar kreeg het Rivierenhof een 4e groene vlag uit handen van de experts. Een mooie erkenning van de internationale GFA-jury voor de kwaliteit, het verrichte werk en de visie waarmee het Rivierenhof wordt beheerd. De internationale publieksprijs, die het Rivierenhof in 2018 ook al eens in de wacht sleepte, is minstens even waardevol. Want als provinciaal groendomein dragen we graag bij aan het welzijn van zoveel mogelijk mensen. We willen dat iedereen zich goed voelt in het Rivierenhof: van de natuurliefhebber tot de grootouder met kleinkinderen.

Green Flag People’s Choice Award

Voor de vierde keer in de geschiedenis van de Green Flag Award werd de verkiezing van een internationale publieksprijs voor parken buiten het Verenigd Koninkrijk georganiseerd. Meer dan 2000 parken verspreid over 16 landen behaalden eerder een Green Flag Award, het internationale keurmerk voor parken en groene ruimten. Carl McClean, International Development Manager Green Flag Award: "Het is inspirerend om zien dat er overal ter wereld mensen op hun favoriete park stemmen. Dat erkent het werk en de toewijding van de werknemers en vrijwilligers die deze parken runnen. Wereldwijd groeit de belangstelling voor de Green Flag Award elke dag. Dat geeft aan dat de Green Flag Award-principes aansluiten bij wat parkbezoekers belangrijk vinden en dat de award hieraan tegemoet komt door goed gerunde openbare parken en groene ruimten te waarderen en te onderscheiden door middel van deze internationale erkenning."